maanantai 9. helmikuuta 2009

Kotona Mersinissä!! :)

ISO MERHABA KAIKILLE!!

Kotona ollaan! Tultiin eilen alkuillasta kotiin, syötiin, levättiin, herättiin uuteen päivään ja tänään aloitimme taas normaalin arjen.

Mersinin sumuinen aamunäkymä

Miten Istanbulin matka meni?!?

Yhdellä sanalla: UPEASTI! Valitettavasti matkaan mahtui myös hiukan vastoinkäymisiä, mutta sitäkin enemmän upeita hetkiä ystävien kanssa aamusta iltaan. Välistä aikataulu oli tiukkaa ja jouduimme jopa nukkumaan eri kodeissa, sillä kaikki ystävämme repivät meitä paikasta toiseen. Kaikki halusivat ehdottomasti tavata meidät ja viettää aikaa kanssamme niin paljon kuin mahdollista. Yhtenä iltana jopa lirautin kyyneleitä katsellessani ystäväryhmäämme jonka kanssa jaoimme upeita hetkiä Istanbulin vuosinamme. Nauru, hyvä mieli ja lämpö oli mukana jokaisessa tapaamisessamme, aivan kun emme koskaan olisi lähteneet.

Aloitan alusta...

Te myös varmaan mietitte mitä siellä sairaalassa tapahtui tiistaina. Vastaus on että suoranainen IHME! Saimme KAIKKI asiat hoidettua vain noin 3 tunnin odotuksella ja raportti on nyt valmiina! Sairaalasta kuulema vielä lähettivät sen meidän yksityissairaalamme, jossa hoidot aloitamme. Kyllä olimme yhtä hymyä sairaalasta lähtiessämme :) Ei olisi voinut olla parempaa alkua Istanbulin matkallemme ollut.

Koneemme nousisi meille ilmoitetun aikataulun mukaan vasta 21.30 ja työmme sairaalassa päättyi klo 16.00. Meillä olisi siis reilut 4 tuntia aikaa ennen kuin lentokentälle meno tulisi ajankohtaiseksi. Ekaksi päätimme etsiä autollemme parkkipaikan matkamme ajaksi joka löytyikin todella helposti: lentokentän oven heti ulkopuolelta. Lentokentän sisällä hinta oli 17 TL/päivä, tuolla parkkipaikalla 7 TL/päivä, 24 h vartioidulla alueella ja he myös kuljettavat sinut lentokentälle sekä hakevat palatessasi. Mahtavaa!

Kiertelimme sitten pari tuntia paikallisessa vakkarikauppakeskuksessa, söimme illallisen (mieheni jopa söi cig köfteä, joka osottautui mainioksi valinnaksi myöhemmin) sekä vedimme jopa pienet tirsat autossa parkkipaikalla :D

Lentokentällä meitä odottikin yllätys: lentomme oli myöhässä vielä 80 minuuttia! Eli laskettu lähtöaika olikin 23.00. Saatiin sitten odotella pari kolme tuntia saunanomaisessa, täyteenahdetussa odotustilassa. Onneksi olimme syöneet hyvän illallisen, sillä ruokaa ei pahemmin ollut tarjolla: kaikki myyty loppuun. Koko illan kaikki lennot olivat nimittäin myöhässä. Samana päivänä lähtijöiden joukossa oli myös tuttuja: mieheni vanhoja opettajaystäviä joiden kanssa vaihdoimme muutaman sanan :)

Lento sujui hyvin, vaikkakin lentoyhtiön töykeän käytöksen takia emme aio enää Sunexpressiä käyttää. He eivät kertaakaan pyytäneet anteeksi myöhästymistä, joka muuten venyi vielä lentokoneessa odottellessamme puolella tunnilla.

Lennon myöhästymisen takia ongelmaksi syntyi myös missä yöpyä, sillä aikomuksemme oli mennä euroopan puolelle ystäväperheemme luokse. Myöhästymisen takia saapuisimme sinne vasta parhaimmillaan kolmen aikaan yöllä, joka ei tietty ole kovin hyvä aika pikkulasten vanhemmille. Teimme siis nopean päätöksen jäädä aasian puolelle, toisen ystävämme luokse, Ümraniyeen. Ystävällämme oli myös auto jolla haki meidät kentältä ja saavuimmekin kotiin klo 2 yöllä. Nukkumaan pääsimme vasta kolmelta :)

Istanbulin matka voikin siis alkaa....kuvia ja kertomusta lisää seuraavien päivien aikana....

TO BE CONTINUED!

1. Ensinnäkin tervetuloa takaisin ihanaa että nyt on kaikki kunnossa hoitojen aloittamista varten:-)

Kiva että teillä oli mukavaa siellä Istanbulissa, huonoa lentoyhtiöttä lukuunottamatta.Lisää kuvia ja tarinaa tulee matkastanne, oletan.....

2. Yaelian: Kiitos :) Jep, Istanbulin tarina jatkuu kuvin.. :)

3. "Kiva on reissata mutta aina on mukava palata kotiin..." eiko niin?

Hienoa, etta kaikki sujui hyvin ja Istanbul ystavineen oli positiivinen kokemus.

Reissailuun valitettavasti kuuluu (yleensa) myos takapakkeja mutta kylla niista selviaa...ihminen on aika sopeutuvainen ja joskus jopa unohtaa tapahtumia... :-)

Mukavaa viikkoa!

4. Tervetuloa takas! Oli jo ikava!!
    Upeeta, etta vihdoinkin paperit kunnossa hoitojen alottamista varten! Sormet ja varpaat nyt ristissa!
    Harmi, etta Istanbuliin paasy vahan viivastyi, mutta paaasia etta sinne kuitenkin paasitte nauttimaan ystavista ja vanhoista kotikonnuista. Odotan innolla jatkokertomusta ja kuvia!

5. Blogitse: Totta, kotiin on kiva palata. En tosin ole vielakaan oikein ymmartanyt etta olen kotona :) Tehtavaa olisi vaikka mita ja arjen jatkaminen ei olekaan niin helppoa.

Maamaa: Kiitos Maamaa!! Kylla teitakin oli kova ikava, eilen jo ystaviemme kotona yolla "jouduin" ikavoidessani vilkaisemaan kaikkien blogeja :D VIHDOIN siis hoidot aloitamme.
    Kuvia ja matkakertomusta tulossa lisaa seuraavien paivien aikana...
    to be continued :D

6. Hoşgeldin! Ikävä oli jo... :)

7. Ihanaa, että sairaalassa kaikki sujui tällä kertaa. Se varmasti vaikutti mysö Istanbulin reissunne toimivuuteen. En malta odottaa kuvia!

8. Kuulosti ihanalle tuo ystävien tapaaminen, mutta kiva kun olet palannut tänne blogimaailmaan! :)

9. Hei, kiva, etta olet palannut ja ihanaa, etta reissu meni hyvin. Kuvia odotellaan. :)

10. Sevda: Hoşbulduk :D

Marita: Kiitos, kuvia tulee seuraavien paivien aikana lisaa :)

Susadim: Kiitos, kiva olla vihdoin taalla taas :)

Itkupilli: Kiitos :) Kuvia tulossa.. olkaa karsivallisia :D

11. Tervetuloa takaisin ja todella hienoa kun asiat hoituivat hyvin sairaalassa :) Jannaan ja tsempitan teidan puolestanne tulevaa....

Reissussa rahjaantyy..mutta ystavien tapaaminen saa kummasti univajeenkin unohtamaan.

12. Meltem: Jep, univaje tosiaankin unohtui. Taman takia eilen kummatkin nuokuimme tietokoneiden aarissa jo klo 19 valmiina unten maille :D Tanaan menemme myos aikaisin nukkumaan. Arkeen tottuminen uudestaan on aivan liian vaikeeta :) Tahtoisi aina vaan matkustella....miten teidan loma sujui?

13. TERVETULOA BLOGİMAAİLMAAN TAKAİSİN.olen kaynyt monasti jo kurkkimassa.ihanaa,etta sairaalassa sujui nyt mallikkaasti,ja teidan eduksenne. TSEMPPİA JATKOON!
    tuo lentokentalla odotteleminen koneen myöhassa ollessa on tosi ikavaa. aika yleista tuo,ettei lentoyhtiö tiedota tarpeeksi,taikka pyytele anteeksi myöhastymisiaan.usein kuulee asiasta puhuttavan.
    matkakertomuksen jatkoa odottelen minakin.

14. sateenkaari: Lentokentalla odottaminen ei ole mitenkaan erikoista, mutta kylla nyt olisi kiva kuulla edes kerran syy minka takia lento on myohassa. Vaikka kapteenilta. Paluulennolla THY:lla kapteeni pahoitteli 20 minuutin myohastymista, turbulenssia joka 5 minuutin valein seka muutenkin palvelu oli A-luokkaa. Maksoi 90 TL enemman, mutta kylla lennan vain THY:lla tan jalkeen... :)

15. Meidan loma meni siina ohessa. Kiitos kysymasta. Ei enaa koskaan lomia kotona. Poika oli innoissaan koulun alkamisesta. Huusi hiphurraata sunnuntaina :)