sunnuntai 28. joulukuuta 2014

Vuosi 2014

Vuosi on taas lopuillaan ja on aika miettiä mitä kaikkea tapahtui vuonna 2014.

Minulle vuosi on kulunut salamannopeasti. En oikeastaan tajuakaan mitä kaikkea tänä vuonna tapahtui. Lasten koulu väritti pääsääntöisesti meidän arkea. Oltiin ja ollaan enemmän ja vähemmän kipeitä. Minä olen jo kuukauden ollut nuhayskässä joka ei tunnu hellittävän helpolla. Antibioottikuurikin tuli jo syötyä, eikä sekään näemmä tautia viennyt pois. Jäljelle jäi vaan kärsiminen ja lepo. Onneksi mulla on täällä apujoukkoja, kuten anoppi ja käly, jotka auttavat aina kun tarvetta on. Kälykin kävi viikolla tekemässä ruokaa kun mun olo oli sinä päivänä tosi kipeä.

Vuoden suurin ja odotetuin kohokohta oli tietenkin Suomen loma. Tällä kertaa matkassa oli koko perhe ja loma onnistui loistavasti. Näimme suuren määrän sukulaisia ja ystäviä. Kävimme Tallinnassa ja Tukholmassa, mikä oli aivan mahtavaa! En edes muista milloin viimeksi olisin Tukholmassa käynytkään. Koko kaupunki olikin positiivinen yllätys ja päivä sujui rattoisasti. Vietimme myös laatuaikaa isäni kotona metsän keskellä vaan oleskellen ja lapsetkin oppivat aimonannoksen lisää suomen kieltä. He puhuivatkin vielä pari kuukautta takaisintullessammekin suomea minulle kunnes taas paikallinen kieli taas otti voiton :) Näitä asioita muistellessa jaksaa taas näinä talvisina kuukausina.

Syksyllä ja talvella taas lasten koulu on pääosassa. Aloitin itse myös pilateksen jonka lopetin kun nilkkani pari kertaa turposi ja olin niin kauan kipeänä, kuten olen edelleenkin. Nenä tukossa ja yskien ei tee mieli lähteä hyppimään musiikin tahdissa. Ehkä minun täytyy kokeilla joitain kevyempiä harrastuksia myöhemmin. 

Vuodelle 2015 minulla ei ole isompia odotuksia tai toiveita. Mitään emme ole suunnitelleet kesää varten tai edes lasten talvilomalle, joka on nyt tammikuun lopulla. Täältä on niin vaikeaa löytää halvalla jotain lomaa minnekään. Ja tuntuu että kaikki lähialueet ollaan jo koluttu että pitäisi löytää jokin kauempi kohde. Ja se sitten maksaa. Minulle tietty Suomi on houkutteleva kohde, mutta sinnekin liput maksaa maltaita! Katsotaan mitä elämä tuo meille ensi vuonna!

Kaikille teille hyvää ja onnentäyteistä uutta vuotta 2015! Toivon että uusi vuosi tuo teille onnea, vaurautta ja terveyttä suurin määrin!

1 kommentti:

  1. Oikein hyvää tulevaa vuotta teillekin! Ja onnea uudelle blogille!

    VastaaPoista